Pierwsza praca  Na dół

  • Witam wszystkich w drugiej polowie pazdziernika przyjezdzam do Coventry. Bede wynajmowal dom ze znajomymi ktorzy jezdza tam tirami. W Polsce pracuje jako programista maszyn CMM, maszyny sluzace do mierzenia części np do silnikow samolotow, samochodow i generalnie wszystkiego. Czy moze ktos z Was ma mozliwosc "zalatwienia" pracy w takiej branzy ? Wymienialem troche maili ale chyba nic nie wypali. Studiowalem tez informatyke takze znam sie na komputerach. Ogolnie wiem ze trzeba przyleciec i chodzic po agencjach, ale gdybym komus mogl sie przydac badz mialby konkretna prace w ktorej zalatwieniu moglby pomoc to bardzo prosze o kontakt, potrafię sie odwdzięczyc.
  • Ofert jest bardzo dużo jako programista cmm. Tylko że zaczynasz przez agencje. Rocznie od 25k+. Poszukaj przez monster,indeed,cvlibrary,totaljobs.



    Edytowany przez emen83 o 27-08-2015 - 05:11.
  • Jak mogę załatwić NIN z Polski ? Chodzi mi ze jak przyjadę żeby nie czekać długo tylko załatwić w max 2dni
  • witaj
    to jest niemozliwe, musisz byc w anglii...tutaj juz na miejscu bedziesz czekal tez troche. max miesiac.(biorac pod uwage aplikowanie , pozniej rozmowa i otrzymanie NIN).
  • Daj sobie chłopaku spokój z agencjami. Chyba, że Twój angielski wymaga jeszcze czasu. Masz konkretny zawód i tego się trzymaj. Zobacz ile tego jest: http://www.indeed.co.uk/jobs?q=cnc+programmer&l=Coventry. Wiem, że szukanie pracy, to nie kwestia dni, ale czasem tygodni lub nawet miesięcy. Jakaś prosta praca ok, ale na przeczekanie. Nikt Ci pracy nie "załatwi" to nie Polska:-) zresztą jeśli ktoś ma konkretny zawód nie ma takiej potrzeby.
  • Sorry pokićkało mi się z CNC:-)
    http://www.indeed.co.uk/jobs?q=cmm+programmer&l=Coventry
  • tom hm..z tym sie nie zgodze zbytnio, tutaj jest inaczej przeciez...trzeba wpierw ogarnac zycie tu . angielski i owszem jest podstawa ale ....................................... te czasy znalezienia pracy bez agencji raczej minely Tomku . nie dyskwalifikuje tutaj nic i nikogo lecz trzeba byc bardzo bystrym i miec farta by znalezc prace ot z biegu. ludzie zaczynaja od agencji, robia kursy i osiagaja to co wlasnie chca . niewiem czy ktos zdaje sobie sprawe ze chocby ukonczone studia w Polsce nie sa w wymiarze edukacji w Anglii na tym samym szczeblu co w Polsce? wiele niestety mgr nie jest uznawalnych tu na wyspach ( zmiany odnosnie wymogow UE), trzeba sie um dokwalifikowac eww. a zawod to fakt warto pilnowac fachu , sorki jesli odbieglam od tematu chce tylko podkreslic ze duzo sie zmienilo...b duzo..warto byc realista anizeli optymista tylko ;)
    pozdrawiam i powodzenia na wyspach :)
  • daniel a teraz juz konkretniej.
    jesli masz dokumenty ktore ewidentnie potwierdzaja twoje kwalifikacje zabierz je tu do Anglii. gdyby byly przetlumaczone przez tlumacza przysieglego LUX.( dobre z motywacja CV zrob -polowa sukcesu i angielski tez istotny - [english- good command ] lecz bys sie dogadal w kwestii swojego zawodu warto podszkolic technicznie ang.
    podkreslam -to w czym ty sie specjalizujesz to delikatna i rzadka materia na wyspach, by znalezc prace.
    z tego co piszesz madrze podchodzisz do tematu lecz hm...zalatwianie pracy komus to juz huh fart. ludzie raczej sie boja pomagac i chce bys to dobrze odebral. informatyka jest na topie fakt, caly swiat to komputery ;) bedzie ok . pozdrawiam .
  • Bella-widzę że lubisz wypowiadać się na każdy temat, nawet jak nie za bardzo masz pojęcie, o czym jest wątek...
    Programista cmm z informatyką nie ma nic wspólnego.
    Wracając do tematu-daniello, akurat w west midlands jest masa roboty dla programistów cnc a co za tym idzie cmm- pracowałem w tym zawodzie 16 lat z czego 8 w UK więc wiem co piszę.
    Najlepiej i najłatwiej jest wrzucic cv na cv-library , zostaniesz zbombardowany telefonami
    Odnośnie agencji pracy-w tym zawodzie jeśli już masz do czynienia z agencją to z reguły na zasadzie takiej, że kasują np 3000 za znalezienie osoby dla danej firmy-ale pracujesz od razu na kontrakcie a nie przez agencję-ja osobiście nigdy w UK nie miałem do czynienia z agencją pracy, z cv-library zawsze bezpośrednio HR do mnie dzwonił (tzn agencje też, ale je olewałem)

    Odnośnie dokumentów, kursów-ja miałem przetłumaczone ale nikogo nie interesowały, po prostu dają cię na cmm i jak wiesz co robić to zostajesz na stałe...
  • Dzieki wielkie za odpowiedzi do wątki a szczegolnie "ludzik50". Widze ze niektorzy naprawde nie miaja pojecia, więc nie wypowiadajcie sie nie wprowadzajcie przyjezdnych w błąd ;)
  • ludzik 50 tak sie sklada ze wiem inaczej bym nic nie pisala, kazdy ma swoje doswiadczenie wiec czemu negujesz moje? znasz temat ok , ale ten czlowiek teraz bedzie polegal na twojej opinii najbardziej....zatem jw oprocz porad warto dodac rozsadek :) jesli pomozesz mu znalezc prace super. a jesli nie?
    pozdrawiam.
  • Bella, tak sie składa, że gówno wiesz :) Ale musisz odezwać się na każdy temat, prawda? :D
  • Dobra wyluzujcie ;) Lepiej sie napic niz klocic ;)
  • Słuchajcie wiem ze trzeba chodzic po agencjach i tak tez zrobie ale ze jestem niecierpliwy i gdybym w razie nie znalazl pracy na start w swoim zawodzie czyli kontroler jakosci badz programista cmm to o jaka prace na start mozna sie tam w okolicach Coventry starac z minimum 10Ł na godzine ? Mam swoj samochod jak cos. Moglbym na budowie pracowac ale doswiadczenia zero. Przyjezdzam 3go pazdziernika. 24 lata, studiowałem informatyke, angielski komunikatywny.
  • Skoro studiowales informatyke zawsze mozesz isc w tym kierunku jest masa Graduate positions etc. Mozna calkiem niezle pieniadze wyciagac, ja w 1 pracy na Junior IT Technicial dostawalem 25k wiec wydaje mi sie taka alternatywa duzo lepsza niz warehouse etc.

    Fakt faktem pewnie bd musial zlapac cos w miedzyczasie zeby miec jakis dochod ale mozesz wchodzic na jobserve i aplikujesz a potem jezdzisz na interview itp
  • I jakie tam byly Twoje obowiazki jako junior it technicial ?
  • Technicznie w kontrakcie mialem: Mobile IT Technician :-)
    Ogolnie 1st/2nd line support: glownie takie siedzenie w biurze i komus Outlook nie dziala, przychodzi new starter to trzeba mu laptopa zbudowac, ktos zmienia biurko to sprawdz czy podlanczony jest na switchu, instalowanie software na kompach itp Nic skomplikowanego po prostu support uzytkownikow. Plusem tej pracy bylo to ze to mobile - ja pracowalem na zasadzie 3 dni w Rugby, 1 dzien w Manchesterze i 1 dzien gdziekolwiek indziej (Od yorku do southampton). Firma kolejowa to site byly po calym kraju rozsiane, do tego srednio raz na 2-3 tyg jakas "zmiana" na torach w nocy (w lokomotywach sa laptopy i wpudowane systemy ktore trzeba serwisowac czasami a nikomu sie nie chce jechac lokomotywa z yorku do rugby zeby ktos mogl sobie popisac na klawiaturze, wiec lepiej jest przeszkolic IT w wyjsciach na tory i wyslac ich zeby to robili gdzies jak loko / tamper pracuje).

    Ale wracajac do tematu to wiekszosc prac na start z mojego doswiadczenia to 1st/2nd line support i one nie sa za skomplikowane a mozna sie obeznac , zdobyc pozycje w CV i paru rzeczy nauczyc. Jednak nie ukrywam po tak roku to naprawde nie jestem stworzony do naprawiania czyis komputerow i instalowaniu windowsow... Teraz pracuje jako Technical Consultant i nie dotykam w ogole takich rzeczy - robimy oprogramowanie finansowe czyli np robie cos na bazie danych Barclays, ich oprogramowaniu gieldowym itp. Jedyny problem jest taki ze przeskok w odpowiedzialnosci jest ogromny. Ogarniac siec w jakims biurze gdzie jest 100-150 osob i jak cos zle zrobisz to straca siec na 10-15 min vs robienie upgrad virgo server na produkcyjnym systemie jedngo z top bankow w UK gdzie jak cos zepsujesz to przez 1minute bez np CREST oni traca 9mln funtow :-) Oczywiscie jestesmy od tego ubezpieczeni, ale przy takim poziomie odpowiedzialnosci lapiesz sie na tym ze pytrasz sie swojego teamu 3 razy zanim cos zrobisz ... nawet jesli robiles to juz milion razy

    Poszukaj na graduate etc jak mowie support jest dobry na start, moze Ci sie spodoba na dluzej ... jobserver i cwjobs mysle ze to 2 strony z jakich ja szukalem.
  • Doloze 3 grosze...
    Ja po Coventry Uni(2009) dostawalem rozne propozycje i zdecydowalem sie wlasnie na support po to zeby mozna bylo cokolwiek z IT w pisac w CV,teraz (po paru latach) siedzie tylko w VoIP i sieciach (enterprise). Warto byc cierpliwym i dazyc do swego bo firmy maja zasoby i mozna sie wiele nauczyc.
  • Zapomniałem dodac ze informatyke studiowalem 3lata, na 4tym bylem ale tylko miesiac i niestety nie ukonczylem i dyplomu nie mam, takze bez tego pewnie ciezko, bo nie patrza na umiejetnosci tylko papier tak mi sie wydaje.
  • Jest dokładnie odwrotnie , no ale ty nie masz w takim razie ani umiejętności ani papieru więc problem z głowy...

Ta lista bazuje na użytkownikach aktywnych przez ostatnie 30 minut.