Trading Standards ostrzega przed nieuczciwymi przedsiębiorcami
Coventry Trading Standards ostrzega mieszkańców przed pozbawionymi skrupułów fachowcami, którzy mogą ich nachodzić podczas złej pogody.
12:01 08/01/14 • 8521
Pogorszenie pogody, jakie nastąpiło w ostatnich dniach - głównie silne wiatry i obfite deszcze mogły spowodować szkody w naszych domach i posiadłościach. Niestety, niekorzystne warunki pogodowe mają trwać również na początku nowego roku, dodatkowo na terenie całej Wielkiej Brytanii Environment Agency ogłosiło kilkanaście ostrzeżeń powodziowych.

Wraz ze złą pogodą pojawiają się również nieuczciwi przedsiębiorcy, którzy oferują naprawy szkód spowodowanych przez wiatr i deszcz. Niektórzy z nich dzwonią do domów i oferują swoje usługi, inni roznoszą ulotki zawierające jedynie numer kontaktowy, są też i tacy, którzy pukają od drzwi do drzwi oferując swoje wątpliwej jakości usługi.

Coventry Trading Standards przestrzega przed pokusą skorzystania z takich natychmiastowych usług, które często mają bardzo niską cenę, jednak mogą nieść ze sobą poważne negatywne konsekwencje. Tina Lewis, Senior Consumer Protection Officer ostrzega zwłaszcza przed osobami, które biorą na cel osoby starsze i łatwowierne, które pod ich presją zgadzają się na oferowane usługi. Początkowo cena takiej usługi jest często o wiele niższa niż kwota jaką na koniec żądają naciągacze. Dodatkowo, efekt prac takich osób nierzadko bywa poniżej obowiązujących norm, co skutkuje koniecznością zatrudnienia dodatkowego specjalisty, który naprawi błędy poprzednika.

Trading Standards radzi przed wynajęciem fachowca:
- nigdy nie korzystać z usług osób, które po prostu zapukają do naszych drzwi,
- korzystać z usług osób polecanych przez rodzinę, znajomych, czy przyjaciół lub skorzystać z projektu Age UK Coventry Trusted Traders, w którym znajdują się sprawdzeni i monitorowani przedsiębiorcy,
- otrzymać przynajmniej trzy pisemne polecenia od klientów danej osoby, lub poprosić o kontakt do wcześniejszych klientów,
- zawsze prosić o pisemny plan przeprowadzanych prac, z zaznaczeniem szczegółów wykonywanej usługi, jej kosztów i 7 dniowym okresem rezygnacji z umowy,
- szukać raczej osób z prawdziwym adresem i telefonem stacjonarnym, niż kogoś dysponującego jedynie adresem zakwaterowania i telefonem komórkowym.

Dodatkowo, Coventry Trading Standards radzi sprawdzić Home Insurance, które często pokrywa awaryjne naprawy. Wiele firm ubezpieczeniowych posiada również listę polecanych i sprawdzonych fachowców do których można się zwrócić.

Więcej informacji, pomoc czy zgłoszenie nieuczciwych fachowców można dokonać dzwoniąc do centrum konsumenta Citizen Advice pod nr tel.: 0845 4040 506.

Z Age UK Coventry Trusted Traders Scheme, można się skontaktować dzwoniąc pod: 02476 433 982.


Źródło: Coventry City Council
Photo credit: Ian Halsey / Foter.com / CC BY-NC

Komentarze