Nowe reguły umów konsumenckich
Coventry Trading Standards informuje konsumentów i przedsiębiorców o nowej legislacji, która obejmuje umowy dokonane w domach, sklepach i na odległość.
12:06 16/06/14 • 7476
Nowe zasady weszły w życie 13 czerwca 2014 roku i zaczęły obowiązywać w tym samym dniu. Ich kluczowe postanowienia są następujące:

- Prawo konsumenta do unieważnienia umowy (ang. cancelation period) zawartej poza miejscem działalności przedsiębiorstwa lub na odległość zostało przedłużone z 7 do 14 dni.

- Usługi rozpoczęte w okresie wypowiedzenia (ang. cancelation period) mogą zostać anulowane, jednak konsument musi zapłacić za część, którą już otrzymał.

- Jeżeli konsument nie był poinformowany o swoich prawach ma nawet rok na anulowanie umowy, a refundacje w związku z taką sprawą powinny być dokonane w przeciągu 14 dni.

- Sprzedający na odległość, czyli nie twarzą w twarz, mogą wstrzymać refundację w przypadku braku zwrotu towaru. Mogą oni także potrącić z refundowanej kwoty część pieniędzy jeżeli zwracany przedmiot będzie wyglądał na używany.

- Praktyki "ukrytych kosztów" zostały zabronione - wygórowane dopłaty za metody płatności, automatyczne zaznaczanie pól dotyczących płatności, podawanie konsumentom nr telefonów o wysokich stawkach, zwłaszcza numerów dotyczących praw konsumenckich lub reklamacji.

- Wszystkie pomocnicze umowy w momencie anulowania głównej umowy także ulegają anulowania - dotyczy to rzeczy takich jak gwarancja, czy umowa kredytowa.


Z Citizens Advice Consumer Service można się skontaktować pod nr tel.: 03454 040506.

Przedsiębiorcy z Coventry, którzy chcą uzyskać poradę od Trading Standards mogą dzwonić pod nr tel.: 024 7683 3333 lub wysłać mail na adres: tradingstandards@coventry.gov.uk


Komentarze