Apr 7, 2013
7467
Reported by
SSE oszukiwało klientów
Brytyjską spółka SSE, jednego z dostawców energii elektrycznej w Wielkiej Brytanii, ukarano grzywną w wysokości 10,5 mln funtów za nadużycia przy sprzedaży swoich usług.
To najwyższa w historii kara nałożona przez Ofgem (Office of Gas and Electricity Markets) na dostawcę energii. Procedury sprzedażowe SSE posiadały rażące nadużycia. Spółkę oskarżono o długoterminowe działania na niekorzyść klientów przy oferowaniu im swoich usług. Według urzędu, zarząd spółki przyzwalał na celowe wprowadzanie klientów w błąd. Pracownicy SSE przy sprzedaży telefonicznej i w punktach obsługi klienta, udzielali informacji na temat fałszywych oszczędności wynikających ze skorzystania z usług przedsiębiorstwa. Sprzedawcy korzystali z przygotowanych i zatwierdzonych przez władze spółki skryptów, które celowo wprowadzały klientów w błąd, co do korzyści finansowych przy przejściu na taryfy SSE. Urząd posiada potwierdzone zgłoszenia, które mówią o stratach rzędu ponad 300 funtów rocznie w wyniku przejścia na proponowane taryfy. Spółka ogłosiła, że posiada specjalny fundusz (5 mln funtów), z którego pokryje poniesione przez klientów straty. Klienci muszą jednak zgłosić się do SSE samodzielnie i udokumentować swoje roszczenie. Zamrożenie premii dla dyrektorów odpowiedzialnych za nadużycia w pionie sprzedaży, ma być działaniem podjętych przez spółkę, aby zrekompensować poniesioną karę oraz zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Zdaniem ekspertów problem nadużyć przy sprzedaży usług energetycznych dotyczy całego sektora energetycznego w UK. Ofgem poinformował jednak, że nie prowadzi obecnie żadnych innych postępowań w tym temacie.
Dagmara Kokocińska
Źródło: www.walesonline.co.uk
Dagmara Kokocińska
Źródło: www.walesonline.co.uk
Comments