Rząd planuje wprowadzenie zakazu parkowania na chodnikach
Minister transportu uważa, że tego typu parkowanie jest oczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa.
Parkowanie na chodnikach jest już zabronione w Londynie, obecnie trwają prace nad rozszerzeniem tego zakazu na całą Anglię.
Zakaz ten ma pomóc osobom niepełnosprawnym, rodzicom z wózkami, a także ogólnie ma wpłynąć na większe bezpieczeństwo na drodze i na chodniku.
Całkowitym zakazem parkowania na chodnikach w całej Anglii objęte są ciężarówki.
Departament transportu (DfT) jest w trakcie konsultowania trzech nowych założeń, które mają wprowadzić oraz ułatwić egzekwowanie wprowadzonego zakazu.
- Rozszerzenie zakazu parkowania jaki istnieje w Londynie na cały kraj (drogi obsługiwane przez rząd)
- Ułatwienie lokalnym urzędom wprowadzanie tego zakazów w swoich okręgach.
- Umożliwienie lokalnym urzędom nakładania kar za złamanie wprowadzonego zakazu.
Badania przeprowadzone przez organizację charytatywną Guide Dogs (Psy przewodniki*) wskazują, że około 32% osób, mających problemy ze wzrokiem oraz 48% osób poruszających się na wózkach inwalidzkich ogranicza poruszanie się właśnie z powodu aut zaparkowanych na chodnikach.
Minister transportu Grant Shapps argumentuje swoje działania mówiąc: "Parkowanie na chodnikach oznacza, że osoby na wózkach inwalidzkich, osoby niewidome, czy rodzice z wózkami są zmuszani do wejścia na jezdnię, co nie tylko, jest niebezpieczne to sprawia, że ludzie ci całkowicie rezygnują z swoich podróży.
Minister dodaje, że zwłaszcza teraz w czasie powrotu do normalności po pandemii, ludzie powinni być zachęcani do spacerów i większej aktywności fizycznej.
Temat parkowania na chodnikach jest jednym z głównych tematów poruszanych na forach społecznościowych zrzeszający matki z dziećmi oraz osoby niepełnosprawne.
Nie jest to także pierwszy raz kiedy rząd myśli o wprowadzeniu tego typu rozwiązania.
Z drugie strony Jack Cousens szef działu polityki drogowej w The AA, czyli największym stowarzyszeniu motoryzacyjnym w UK zwraca uwagę na "nieprzemyślane konsekwencje" wprowadzania tego typu przepisów. Zwłaszcza krytykuje działania lokalnych urzędów miast, które bezmyślnie wprowadzają zmiany w ruchu drogowym, bez konsultacji, ani nawet przemyślenia konsekwencji tych zmian tracąc przy tym zaufanie kierowców.
Jak sugeruje Jack Cousens tego typu reguły powinny być wprowadzane w zależności od drogi i chodnika. Chodniki i ulice, na których można parkować, powinny być dodatkowo oznakowane.
Zwraca także uwagę, że urzędy miast mogą rozwiązać problem parkowania poprzez tworzenie nowych parkingów, jednak jak zauważa urzędy działają szybko tylko kiedy w grę wchodzi możliwość zarobienia pieniędzy z kar.
* tak to jest poprawna forma
Comments