Jan 11, 2020
1920
Reported by
Zmiany w zasadach dotyczących nakładania kar przez prywatne parkingi
Nowe zasady mają za zadanie ograniczyć proceder zarabiania na mandatach.
British Parking Association, czyli Stowarzyszenie Parkingów w Wielkiej Brytanii opublikowało nowe zasady, które będą musieli spełnić właściciele parkingów, aby należeć do stowarzyszenia. Nowe zasady są także wspierane przez rząd Wielkiej Brytanii.
Główne zmiany dotyczą zasad nakładania kar na kierowców.
Kierowcy, którzy popełnili proste błędy, na przykład źle wpisali część numeru rejestracyjnego, podczas wpisywania go do parkomatu, nie będą podlegać karze. Ograniczona do 20 funtów została także maksymalna kara, jaką może nałożyć właściciel parkingu.
Bardzo ważna zmiana to danie kierowcom 5 min na kupienie biletu lub rezygnację z parkowania. Dodatkowo kierowcy, którzy wykupili miejsce na parkingu, mają także dodatkowe 10 min na jego opuszczenie lub przedłużenie.
Zmiany te są spowodowane faktem, że właściciele parkingów często nakładają kary za bardzo błahe błędy i pomyłki na przykład wpisanie o zamiast 0 lub I zamiast 1, co dotychczas skutkowało karą, nawet jeśli właściciel samochodu zapłacił za parking.
Dodatkowe czasy zostały wręcz wymuszone przez ilość zażaleń na nieuczciwych właścicieli parkingów, którzy karali kierowców za zawracanie na parkingu, za wsiadanie lub wysiadanie pasażerów na parkingu, czyli przypadki, w których kierowca w ogóle nie zajął miejsca parkingowego, a jedynie wjechał na teren parkingu. Najbardziej drastyczne przypadki to te, w których kierowcy byli karani za nie wykupienie biletu, mimo iż na parkingu nie było wolnego miejsca parkingowego.
Kolejna zmiana to zakaz tak zwanego "soft ticketing", czyli przypadków, kiedy kierowca zastaje przyczepioną do samochodu informacje, że aby sprawdzić, czy nie został obarczony karą, musi się zalogować na stronę internetową lub skorzystać z aplikacji.
Nowe zasady zostały wymuszone przez ilość reklamacji, które kierowcy zgłaszali do BPA w sprawie niesłusznie nałożonych kar oraz odsetek uznanych reklamacji. Około 74% zgłoszonych kara zostaje uchylona.
Nowe zasady mają za zadanie sprawić, że 100% niesłusznie nałożonych kar zostanie w szybki i łatwy sposób uchylonych, co zniechęci, nie do końca uczciwych właścicieli parkingów do ich nakładania.
Niestety w dalszym ciągu trzeba będzie reklamować karę, która według nas została niesłusznie nałożona. Jeśli nie jesteśmy pewni co i jak możemy reklamować więcej na ten temat można dowiedzieć się na https://www.citizensadvice.org.uk/law-and-courts/parking-tickets/
Główne zmiany dotyczą zasad nakładania kar na kierowców.
Kierowcy, którzy popełnili proste błędy, na przykład źle wpisali część numeru rejestracyjnego, podczas wpisywania go do parkomatu, nie będą podlegać karze. Ograniczona do 20 funtów została także maksymalna kara, jaką może nałożyć właściciel parkingu.
Bardzo ważna zmiana to danie kierowcom 5 min na kupienie biletu lub rezygnację z parkowania. Dodatkowo kierowcy, którzy wykupili miejsce na parkingu, mają także dodatkowe 10 min na jego opuszczenie lub przedłużenie.
Zmiany te są spowodowane faktem, że właściciele parkingów często nakładają kary za bardzo błahe błędy i pomyłki na przykład wpisanie o zamiast 0 lub I zamiast 1, co dotychczas skutkowało karą, nawet jeśli właściciel samochodu zapłacił za parking.
Dodatkowe czasy zostały wręcz wymuszone przez ilość zażaleń na nieuczciwych właścicieli parkingów, którzy karali kierowców za zawracanie na parkingu, za wsiadanie lub wysiadanie pasażerów na parkingu, czyli przypadki, w których kierowca w ogóle nie zajął miejsca parkingowego, a jedynie wjechał na teren parkingu. Najbardziej drastyczne przypadki to te, w których kierowcy byli karani za nie wykupienie biletu, mimo iż na parkingu nie było wolnego miejsca parkingowego.
Kolejna zmiana to zakaz tak zwanego "soft ticketing", czyli przypadków, kiedy kierowca zastaje przyczepioną do samochodu informacje, że aby sprawdzić, czy nie został obarczony karą, musi się zalogować na stronę internetową lub skorzystać z aplikacji.
Nowe zasady zostały wymuszone przez ilość reklamacji, które kierowcy zgłaszali do BPA w sprawie niesłusznie nałożonych kar oraz odsetek uznanych reklamacji. Około 74% zgłoszonych kara zostaje uchylona.
Nowe zasady mają za zadanie sprawić, że 100% niesłusznie nałożonych kar zostanie w szybki i łatwy sposób uchylonych, co zniechęci, nie do końca uczciwych właścicieli parkingów do ich nakładania.
Niestety w dalszym ciągu trzeba będzie reklamować karę, która według nas została niesłusznie nałożona. Jeśli nie jesteśmy pewni co i jak możemy reklamować więcej na ten temat można dowiedzieć się na https://www.citizensadvice.org.uk/law-and-courts/parking-tickets/
Comments