Koronawirus: Urząd miasta w Coventry wydał ponad milion funtów na tymczasową kostnicę w Birmingham
Wstępnie przewidywany deficyt w budżecie miasta na ten rok finansowy to £6.7m
Informacja dotycząca ilości pieniędzy przeznaczonych przez Urząd miasta w Coventry na tymczasową kostnicę w Birmingham została opublikowana w raporcie monitorującym finanse. Raport ten ma zostać przedstawiony radzie miasta w przyszłym tygodniu.
Wszystkie urzędy w West Midlands brały udział w finansowaniu kostnicy, która została otwarta w kwietniu tego roku.
Według raportu całkowity koszt związany z udziałem w finansowaniu kostnicy jaki poniesie Coventry City Council to 1.1 miliona funtów.
Dla porównania około £2.6m zostało wydane na PPE (personal protective equipment), czyli sprzęt ochrony osobistej dla pracowników w urzędzie miasta, a także w szkołach oraz domach opieki.
W sumie za te pieniądze kupiono 776,451 fartuchów ochronnych, 1,270,500 maseczek, 31,755 okularów ochronnych, 1,149,700 par rękawiczek oraz 99, 737 kieszonkowych odkażaczy do rąk.
Deficyt bez awaryjnego dofinansowania rządowego, przyznanego ze względu na kryzys związany z pandemią COVID-19 w wysokości £21.5m wynosił £28.2m.Rząd centralny poinformował także, że przeznaczy dodatkowe środki na pomoc lokalnym urzędom ze względu na straty w przychodach związane z pandemią.
West Midlands and Warwickshire Mortuary - bo tak nazywa się tymczasowa kostnica została otwarta w kwietniu tego roku i ma wspierać region dodatkową ilością miejsc do marca 2021 roku. Została ona wybudowana przez współpracę 8 lokalnych samorządów, wsparcia udzieliły także Lotnisko Birmingham Airport oraz Policja West Midlands Police oraz Policja Warwickshire Police.
Comments