May 16, 2014
6299
Reported by
Radni poparli plany "nowego miasta" w Warwickshire
Pomimo protestów radni poparli plany budowy "nowego miasta" na południu Warwickshire.
Propozycja budowy 3 tyś. nowych domów na zachód od M40, pomiędzy Gaydon i Chesterton Wood, została włączona do głównej strategi planowania przestrzeni Stratford District Council. Strategia ta została przedłożona rządowi do akceptacji. Jeżeli projekt zostanie przyjęty do 2031 roku ma powstać na tym terenie 2,5 tyś. nowych domów.
Teren na którym radni chcą wybudować nowe domy przylegać będzie do 135 hektarów "gruntów pod zatrudnienie", w tym terenów przeznaczonych na rozwój siedziby Jaguar Land Rover w Gaydon.
Plany nowej inwestycji zostały uzgodnione na pełnym posiedzeniu rady, obecnie mają się rozpocząć sześciotygodniowe konsultacje społeczne projektu.
Osoby popierające ten projekt, takie jak Dave Nash podkreślają, że jest to strategiczna, i bardzo ważna inwestycja. Jednak pojawiają się również głosy sprzeciwu - Laura Steele, przewodnicząca grupy mieszkańców, która walczy z tym projektem jest zdania, że taka polityka zagospodarowania przestrzeni stworzy "mieszkalne getto" w którym ludzie będą odizolowani przez M40 od reszty miasta i w pełni uzależnieni od samochodu. Z kolei Richard Burke, z Commercial Estates Group obiecuje, że teren ten zostanie zaprojektowany jako "ogrodowa wieś" i zapewni mieszkańcom miejsca zatrudnienia, sklepy, szkoły i budynki instytucji zdrowotnych, a także 150-akrowy park.
Źródło: BBC News
Teren na którym radni chcą wybudować nowe domy przylegać będzie do 135 hektarów "gruntów pod zatrudnienie", w tym terenów przeznaczonych na rozwój siedziby Jaguar Land Rover w Gaydon.
Plany nowej inwestycji zostały uzgodnione na pełnym posiedzeniu rady, obecnie mają się rozpocząć sześciotygodniowe konsultacje społeczne projektu.
Osoby popierające ten projekt, takie jak Dave Nash podkreślają, że jest to strategiczna, i bardzo ważna inwestycja. Jednak pojawiają się również głosy sprzeciwu - Laura Steele, przewodnicząca grupy mieszkańców, która walczy z tym projektem jest zdania, że taka polityka zagospodarowania przestrzeni stworzy "mieszkalne getto" w którym ludzie będą odizolowani przez M40 od reszty miasta i w pełni uzależnieni od samochodu. Z kolei Richard Burke, z Commercial Estates Group obiecuje, że teren ten zostanie zaprojektowany jako "ogrodowa wieś" i zapewni mieszkańcom miejsca zatrudnienia, sklepy, szkoły i budynki instytucji zdrowotnych, a także 150-akrowy park.
Źródło: BBC News
Comments