26 sty 2014
8739
Dodany przez
HSBC pyta klientów na jak cel wyciągają duże sumy gotówki
Niektórzy klienci HSBC spotkali się z odmową lub utrudnieniami ze strony banku przy próbie wypłaty większej sumy pieniędzy. Wprowadzona w listopadzie polityka banku każe klientom dostarczać dowodów na jaki cel potrzebne im są pieniądze.
Słuchacze stacji Radio 4's Money Box poinformowali rozgłośnię, że HSBC odmówiło im wypłaty kwot w wysokości od 5 do 10 tyś. funtów. Bank przyznaje, że nie informował konsumentów o zmianach w swojej polityce, które weszły w życie w listopadzie.
Jeden z klientów banku próbował wypłacić w oddziale ze swojego konta 7 tyś. funtów by spłacić pożyczkę swojej matki. Jednak bank odmówił mu wypłaty ponieważ klient wg banku nie dostarczył wystarczających dowodów i wyjaśnień na jaki cel potrzebne mu są pieniądze. Pracownicy zażądali listu od zainteresowanego podmiotu. Co więcej, pracownicy banku nie chcieli udzielić informacji na temat tego jak wysoką kwotę jest on w stanie bezproblemowo wyciągnąć. Kiedy mężczyzna metodą prób i błędów doszedł do kwoty 3 tyś. funtów na którą bank się zgodził i zapytał czy może później tego samego dnia ponownie wyciągnąć taką kwotę okazało się, że tak dużą wypłatę może on dokonać tylko raz dziennie.
Mężczyzna napisał później do banku skargę odnośnie nowych zasad oraz braku informacji o zmianie polityki. Bank jednak uważa, że nie musiał o niej informować klienta, gdyż nie jest to zmiana w warunkach jego konta bankowego.
Jeszcze kilku innych klientów HSBC miało podobne problemy z wypłatą gotówki. Część z nich po okazaniu pracownikom banku dokumentów potwierdzających planowany wydatek otrzymała swoje pieniądze.
HSBC przyznaje, że polityka jaka weszła w życie w listopadzie sprawia, że obecnie osoby, które chcą wypłacić ze swojego konta większą kwotę, są pytane o cel na jaki pieniądze te zostaną przeznaczone. W niektórych przypadkach pracownicy mają również prosić klientów o dostarczenie dowodu, że potrzebują pieniędzy na dany cel. Bank dodaje, że taka polityka jest wynikiem obowiązku jaki nałożony jest na bank by chronić klienta i minimalizować okazje do popełniania przestępstw finansowych. Jednak ze względu na reakcję klientów wytyczne dla pracowników zostaną zmodyfikowane. Klienci nie będą mieli obowiązku dostarczać dowodów dokumentujących na co potrzebna jest im duża gotówka, brak takich dowodów nie będzie też skutkował odmową w wypłacie pieniędzy. HSBC przeprasza też klientów za niedogodności.
Specjaliści finansowi komentujący nową politykę HSBC nie są zgodni. Jedni twierdzą, że regulacje nałożone na banki pozwalają na różnorakie interpretacje, jednak jest nie do przyjęcia by banki w taki sposób infantylizowały swoich klientów - by ich własne pieniądze stały się kieszonkowym, a bank przyjął rolę rodzica. Drudzy, z kolei są zdania, że o ile frustracja klientów jest zrozumiała, to przy wypłacie większych kwot jest lepiej by bank upewnił się, że klient wybierze dobrą formę transakcji.
Źródło: BBC News
Photo credit: DennisSylvesterHurd / Foter.com / CC BY-NC-ND
Jeden z klientów banku próbował wypłacić w oddziale ze swojego konta 7 tyś. funtów by spłacić pożyczkę swojej matki. Jednak bank odmówił mu wypłaty ponieważ klient wg banku nie dostarczył wystarczających dowodów i wyjaśnień na jaki cel potrzebne mu są pieniądze. Pracownicy zażądali listu od zainteresowanego podmiotu. Co więcej, pracownicy banku nie chcieli udzielić informacji na temat tego jak wysoką kwotę jest on w stanie bezproblemowo wyciągnąć. Kiedy mężczyzna metodą prób i błędów doszedł do kwoty 3 tyś. funtów na którą bank się zgodził i zapytał czy może później tego samego dnia ponownie wyciągnąć taką kwotę okazało się, że tak dużą wypłatę może on dokonać tylko raz dziennie.
Mężczyzna napisał później do banku skargę odnośnie nowych zasad oraz braku informacji o zmianie polityki. Bank jednak uważa, że nie musiał o niej informować klienta, gdyż nie jest to zmiana w warunkach jego konta bankowego.
Jeszcze kilku innych klientów HSBC miało podobne problemy z wypłatą gotówki. Część z nich po okazaniu pracownikom banku dokumentów potwierdzających planowany wydatek otrzymała swoje pieniądze.
HSBC przyznaje, że polityka jaka weszła w życie w listopadzie sprawia, że obecnie osoby, które chcą wypłacić ze swojego konta większą kwotę, są pytane o cel na jaki pieniądze te zostaną przeznaczone. W niektórych przypadkach pracownicy mają również prosić klientów o dostarczenie dowodu, że potrzebują pieniędzy na dany cel. Bank dodaje, że taka polityka jest wynikiem obowiązku jaki nałożony jest na bank by chronić klienta i minimalizować okazje do popełniania przestępstw finansowych. Jednak ze względu na reakcję klientów wytyczne dla pracowników zostaną zmodyfikowane. Klienci nie będą mieli obowiązku dostarczać dowodów dokumentujących na co potrzebna jest im duża gotówka, brak takich dowodów nie będzie też skutkował odmową w wypłacie pieniędzy. HSBC przeprasza też klientów za niedogodności.
Specjaliści finansowi komentujący nową politykę HSBC nie są zgodni. Jedni twierdzą, że regulacje nałożone na banki pozwalają na różnorakie interpretacje, jednak jest nie do przyjęcia by banki w taki sposób infantylizowały swoich klientów - by ich własne pieniądze stały się kieszonkowym, a bank przyjął rolę rodzica. Drudzy, z kolei są zdania, że o ile frustracja klientów jest zrozumiała, to przy wypłacie większych kwot jest lepiej by bank upewnił się, że klient wybierze dobrą formę transakcji.
Źródło: BBC News
Photo credit: DennisSylvesterHurd / Foter.com / CC BY-NC-ND
Komentarze