22 mar 2013
7077
Dodany przez
Wojna cenowa - Sainsbury’s kontra Tesco
Prezes sieci Sainsbury’s Justin King oskarża swojego konkurenta o nieuczciwą praktykę związaną z porównywaniem cen. Informuje zarząd Tesco, że zgłosi sprawę do Advertising Standards Authority.
Justin King, prezes trzeciej co do wielkości sieci handlowej w Wielkiej Brytanii wypowiedział się w sprawie uruchomionej przez Tesco porównywarki cen. Twierdzi, że nowe rozwiązanie konkurencji jest nieuczciwe i wprowadza klientów w błąd. Zdaniem Kinga nieuczciwość tej praktyki polega na tym, że Tesco przez porównywarkę chce zagwarantować klientom, że u nich znajdą produkty z najniższą ceną. Jedyny minus tego pomysłu polega na tym, że Tesco wśród porównywanych produktów umieściło towary oznaczone swoją marką i sprzedawane w promocjach. Jego zdaniem konkurencja jest w porządku, ale nie można porównywać cen towarów marki własnej Tesco, czy Asdy do tych oferowanych przez Sainsbury’s. Prezes uważa, że produkty jego sieci charakteryzują się wyższą jakością i z tego powodu muszą być odrobinę droższe. Zapowiedział również złożenie skargi na Tesco do instytucji, która nadzoruje rynek reklamowy w Wielkiej Brytanii - Advertising Standards Authority. Nowy pomysł z porównywaniem cen został wprowadzony przez Tesco w momencie odnotowania przez sieć Sainsbury’s wzrostu sprzedaży o 6,3%. Sukces ten spowodowany był przez rozwinięcie systemu sprzedaży online oraz przejście klientów od konkurencji ze względu na aferę z koniną. Justin King ujawnia, że obecnie mają tylu klientów, ilu nie mieli nigdy wcześniej. Informuje również, że konkurencja ze strony Morrisons, nie stanowi dla niego zagrożenia.
Dagmara Kokocińska
Źródło: www.guardian.co.uk
Dagmara Kokocińska
Źródło: www.guardian.co.uk
Komentarze