E-scooters, czyli elektryczne hulajnogi od dzisiaj w Coventry i Birmingham
Testy nowego sposobu transportu w mieście rozpoczynają się dzisiaj 10 września 2020 roku.
Przez najbliższe 12 miesięcy testowane będą hulajnogi elektryczne, po angielsku nazywane e-scooters.
Na obecną chwilę dostępne jest tylko 200 sztuk tego typu pojazdów, do podziału pomiędzy Coventry i Birmingham i na chwilę obecną poruszać się nimi będzie można tylko w ścisłych centrach obu miast.
W późniejszym czasie e-scooters mają trafić do Sandwell, Solihull, Walsall, Wolverhampton oraz Warwickshire, a do końca okresu testowego w całym West Midlands ma być ich około 10 000.
Koszt użytkowania takiej elektrycznej hulajnogi to £1 za odblokowanie oraz 20 pensów za minutę jazdy. Sam pojazd może się poruszać z prędkością maksymalną do 15,5 mil na godzinę, czyli prawie 25km/h ta prędkość będzie dozwolona tylko na drogach gdzie można się poruszać przynajmniej 30 mil na godzinę.
Kierowcy będą musieli posiadać prawo jazdy (wystarczy tymczasowe), aby móc odblokować skutery i z nich skorzystać. Przewidziane są zniżki dla pracowników NHS, studentów oraz dla osób o niskich dochodach.
Wprowadzenie tego nowego rodzaju transportu do życia publicznego, zostało umożliwione przez ustawę Ministerstwa Transportu, jaką rząd przegłosował w tym roku. Jest to element szerokiego planu przyśpieszenia rozwoju rynku e-scooterów w UK oraz zmniejszenia używania aut, zwłaszcza spalinowych, a przez to także zwiększenia ilości miejsca centrach dużych miast.
Program testów e-skuterów w West Midlands jest największym tego typu przedsięwzięciem w całym UK.
Skutery będzie obsługiwać Szwedzka firma Voi, która została wybrana przez "Transport for West Midlands", czyli organ publiczny odpowiedzialny za koordynację usług transportowych w West Midlands. Lucy Yu z firmy Voi uważa, że samochody nie pasują już do obecnego sposobu życia w miastach. Zwraca ona uwagę na to, że 60% tras jakie pokonujemy samochodem w mieście to maksymalnie 5 kilometrów (3 mile), te krótkie dystanse pokonywane samochodem przez dużą liczbę osób są powodem zwiększonego ruchu i dużych korków oraz straty czasu. Voi szacuje, że około 20% tych krótkich tras będzie pokonywane za pomocą hulajnóg elektrycznych, które na pewno prześcigną samochody w centrach miast.
Komentarze