11 paź 2018
1750
Dodany przez
Tydzień pod znakiem autonomicznych samochodów w Coventry
Powoli kończący się 41 tydzień tego roku, chyba już można określić jako tydzień autonomicznych pojazdów. Oczywiście to początek rewolucji w transporcie, więc pewnie coraz więcej będziemy się z tym tematem spotykać,
Można powiedzieć, że tydzień zaczął się tragicznie dwoma potrąceniami w tym jednym śmiertelnym. Czy tych tragedii można było uniknąć? Może odpowiedź na to pytanie przyniesie nowa technologia, której dwa oddzielne aspekty miały miejsce w Coventry w tym tygodni.
W poniedziałek 8 października w Coventry miały miejsce dwie prezentacje autonomicznych oraz połączonych ze sobą systemów transportu. Są to efekty 3 letniego programu rządowego o nazwie UK Autodrive. Program ten kosztował 20 milionów funtów i kończy się właśnie w tym miesiącu.
Autonomiczne platformy i zniszczenie szklanego mostu na placu Milenium (muzeum trasportu)
W centrum miasta prezentowane oraz testowane były "autonomiczne platformy" do transportu publicznego (unmanned pods po angielsku) - nie do końca są to samochody w zasadzie to wyglądają one jak małe autobusy/busy, lecz są bez kierowcy, kierownicy i poruszające się same po drodze bez pomocy człowieka - wnętrzem można je porównać do wagoników kolejki powietrznej na lotnisku w Birmingham.
Cała prezentacja by się udała gdyby nie zniszczenie charakterystycznego szklanego mostu nad muzeum transportu przez ciężarówkę odwożącą te pojazdy. Zniszczenie szklanych paneli obiegło media i przyćmiło całą prezentację.
Swoją drogą może gdyby ciężarówką sterował komputer i czujniki?...
Testy samo prowadzącego się Range Rovera na Ring Road
Dla wielu osób, które nie mają z Ring Road do czynienia na co dzień jest ono bardzo trudne do korzystania, zwłaszcza niektóre zjazdy (chyba najgorszy jest zjazd na stację kolejową). Dlatego to właśnie Ring Road został wybrany do testów autonomicznego Range Rovera.
Samochód w wersji Sport wyposażony w całą masę dodatkowych czujników, oraz dodatkowe komputery przemierzał całą obwodnicę, zmieniał pasy, włączał się do ruchu, korzystał ze zjazdów, a wszystko to bez udziału kierowcy.
Oczywiście nie jest to testowanie wersji produkcyjnej, a testy technologii uczenia się, jazdy automatycznej i półautomatycznej oraz badania.
Krótki filmik informacyjny z tego wydarzenia poniżej.
Na pewno coraz częściej będziemy widzieć tego typu technologię na drodze. W zasadzie ona już jest w niektórych samochodach takich jak na przykład amerykańska Tesla i czeka tylko na włączenie, a to zależne jest od ustawodawców.
Co ciekawe ustawodawcy mają ciężki orzech do zgryzienia, z jednej strony w transporcie pracuje bardzo dużo ludzi, z drugiej strony strony firmy transportowe zwłaszcza te największe już widzą korzyści i już lobbują w tym kierunku. Pewne jest to, że nie jest to pytanie, czy wejdą, ale kiedy wejdą do użytku codziennego.
W poniedziałek 8 października w Coventry miały miejsce dwie prezentacje autonomicznych oraz połączonych ze sobą systemów transportu. Są to efekty 3 letniego programu rządowego o nazwie UK Autodrive. Program ten kosztował 20 milionów funtów i kończy się właśnie w tym miesiącu.
Autonomiczne platformy i zniszczenie szklanego mostu na placu Milenium (muzeum trasportu)
W centrum miasta prezentowane oraz testowane były "autonomiczne platformy" do transportu publicznego (unmanned pods po angielsku) - nie do końca są to samochody w zasadzie to wyglądają one jak małe autobusy/busy, lecz są bez kierowcy, kierownicy i poruszające się same po drodze bez pomocy człowieka - wnętrzem można je porównać do wagoników kolejki powietrznej na lotnisku w Birmingham.
Cała prezentacja by się udała gdyby nie zniszczenie charakterystycznego szklanego mostu nad muzeum transportu przez ciężarówkę odwożącą te pojazdy. Zniszczenie szklanych paneli obiegło media i przyćmiło całą prezentację.
Swoją drogą może gdyby ciężarówką sterował komputer i czujniki?...
Testy samo prowadzącego się Range Rovera na Ring Road
Dla wielu osób, które nie mają z Ring Road do czynienia na co dzień jest ono bardzo trudne do korzystania, zwłaszcza niektóre zjazdy (chyba najgorszy jest zjazd na stację kolejową). Dlatego to właśnie Ring Road został wybrany do testów autonomicznego Range Rovera.
Samochód w wersji Sport wyposażony w całą masę dodatkowych czujników, oraz dodatkowe komputery przemierzał całą obwodnicę, zmieniał pasy, włączał się do ruchu, korzystał ze zjazdów, a wszystko to bez udziału kierowcy.
Oczywiście nie jest to testowanie wersji produkcyjnej, a testy technologii uczenia się, jazdy automatycznej i półautomatycznej oraz badania.
Krótki filmik informacyjny z tego wydarzenia poniżej.
Na pewno coraz częściej będziemy widzieć tego typu technologię na drodze. W zasadzie ona już jest w niektórych samochodach takich jak na przykład amerykańska Tesla i czeka tylko na włączenie, a to zależne jest od ustawodawców.
Co ciekawe ustawodawcy mają ciężki orzech do zgryzienia, z jednej strony w transporcie pracuje bardzo dużo ludzi, z drugiej strony strony firmy transportowe zwłaszcza te największe już widzą korzyści i już lobbują w tym kierunku. Pewne jest to, że nie jest to pytanie, czy wejdą, ale kiedy wejdą do użytku codziennego.
Komentarze