W Aldim nie znajdziecie już "produktów do higieny kobiecej"
Aldi poszedł w ślady Bootsa i Asdy.
SIeć dyskontów Aldi postanowiła zaktualizować oznakowanie w swoich 960 sklepach w UK, aby przedmioty takie jak tampony, podpaski i wkładki higieniczne były teraz określane jako „period products - produkty menstruacyjne”, a nie „produkty do higieny kobiecej”.
Na podobne zmiany zdecydowały się na początku tego roku sieci Boots i Asda, co spotkało się z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów.
Piąty co do wielkości supermarket w Wielkiej Brytanii dokonał już zmian na swojej stronie internetowej i wprowadza zmiany w swoich sklepach stacjonarnych. Działacze z zadowoleniem przyjęli zmianę, ponieważ uważają, że nazywanie podpasek czy tamponów "produktami higienicznymi" stygmatyzuje okresy jako niehigieniczne.
Przejście na bardziej inkluzywną nazwę oznaczać będzie też, że osoby, które mają miesiączki, ale niekoniecznie identyfikują się jako kobiety, takie jak transpłciowi mężczyźni, będą czuć się bardziej komfortowo robiąc zakupy w tej sekcji
Richard Shuttleworth, dyrektor ds. różnorodności i integracji w Aldi UK, powiedział: „Cieszymy się, że zmieniliśmy nazwę kategorii zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online, aby lepiej odzwierciedlić nastawienie kupujących do produktów menstruacyjnych".
Komentarze