31 mar 2020
1661
Dodany przez
Wolontariusz NHS - 750,000 aplikacji - rekrutacja została wstrzymana na kilka tygodni
Rządowy apel o wolontariuszy przyniósł niespodziewany odzew spodziewano się 250 tysięcy zgłosiło się pół miliona więcej.
Dostęp do składania aplikacji został czasowo wstrzymany 29 marca 2020 roku ze względu na bardzo dużą ilość aplikacji do rozpatrzenia (750 000). Na stronie GoodSAM poinformowano, że ponowne otwarcie rekrutacji może nastąpić w ciągu kilku tygodni.
Jak działa Wolontariusz NHS.
Wolontariat NHS oparty jest o wspomnianą wcześniej aplikację GoodSAM, dzięki której łączone są osoby z różnego rodzaju potrzebami z osobami, które mogą na różne sposoby pomóc. Warto wspomnieć, że sama aplikacja nie została stworzona na potrzeby obecnej pandemii, ale działa już od bardzo dawna.
Ludzie, którzy kontaktują się z GP, NHS lub Healthboard zostają przekierowani do aplikacji, gdzie oczekują na rozmowę z wolontariuszem. Wolontariusz wtedy dzwoni i rozmawia z potrzebującym. Ponieważ potrzeby osoby dzwoniącej mogą być różne, pomoc też jest różna, od informowania, po pomoc z organizacją jedzenia, leków itp, wiele osób zwłaszcza samotnych dzwoni, tylko po to, żeby z kimś porozmawiać.
Osoby, które potrzebują leki, lub pomoc kierowane są dalej, aż w końcu wysyłany jest do nich wolontariusz kierowca, on także korzysta ze wspomnianej aplikacji.
Powyższy opis jest tylko poglądowy, wolontariusze różnego rodzaju przechodzą przeszkolenia, mają obowiązki oraz muszą przestrzegać zasad takich jak GDPR, oraz być neutralni religijnie i kulturowo, zdarza się, że natrafiają oni na bardzo różne zachowania nie zawsze przyjemne.
Rozmawialiśmy z Polką mieszkającą w Nuneaton, która została takim wolontariuszem. Jest ona wolontariuszem telefonicznym, czyli przeprowadza ona tylko rozmowy. Rozmowa przez aplikację chroni numer telefonu wolontariusza. Kiedy wolontariusz oddzwania (już nie przez aplikację, a przez sieć) przed połączeniem z osobą, do której dzwoni, używa wcześniej kodu 141, aby wyłączyć identyfikację numeru.
Jak mówi nasza rozmówczyni, obecnie w naszym regionie nie ma bardzo dużo rozmów i sytuacja jest względnie spokojna, w przeciwieństwie do Londynu.
Kierowcy wolontariusze odpowiedzialni się za pomoc transportową, głównie są to lekarstwa oraz żywność, czasami w zależności od sytuacji zadania mogą być specjalne. Muszą oni przestrzegać także zwiększonych obostrzeń i reguł higieny, a także bezpieczeństwa w zależności od przeznaczonego im zadania. Muszą to być osoby poniżej 70 roku życia, zdrowe o dobrej kondycji, nie mogą to być kobiety w ciąży. Dokładne procedury, jakich musi przestrzegać wolontariusz kierowca, można przeczytać w dokumencie pdf pod tym linkiem Getting_started_as_a_NHS_Transport_Volunteer.pdf
Wszyscy wolontariusze są zarejestrowani. Muszą oni przestrzegać GDPR, a także odpowiedzialnie podchodzić do pomocy jaką wykonują.
Jak widać, organizacja wolontariuszy przyniosła bardzo dobry odzew, dzięki Internetowi i nowoczesnym systemom komunikacji, pozwala ona na szybkie zmobilizowanie, przeszkolenie i wdrożenie wielkiej ilości ludzi do bezpiecznej i skutecznej pomocy społeczeństwu w wymagających sytuacjach. Skutecznie odbarczają oni wykwalifikowaną służbę zdrowia i pozwalają na sprawne zarządzenie sytuacją kryzysową.
Jak działa Wolontariusz NHS.
Wolontariat NHS oparty jest o wspomnianą wcześniej aplikację GoodSAM, dzięki której łączone są osoby z różnego rodzaju potrzebami z osobami, które mogą na różne sposoby pomóc. Warto wspomnieć, że sama aplikacja nie została stworzona na potrzeby obecnej pandemii, ale działa już od bardzo dawna.
Ludzie, którzy kontaktują się z GP, NHS lub Healthboard zostają przekierowani do aplikacji, gdzie oczekują na rozmowę z wolontariuszem. Wolontariusz wtedy dzwoni i rozmawia z potrzebującym. Ponieważ potrzeby osoby dzwoniącej mogą być różne, pomoc też jest różna, od informowania, po pomoc z organizacją jedzenia, leków itp, wiele osób zwłaszcza samotnych dzwoni, tylko po to, żeby z kimś porozmawiać.
Osoby, które potrzebują leki, lub pomoc kierowane są dalej, aż w końcu wysyłany jest do nich wolontariusz kierowca, on także korzysta ze wspomnianej aplikacji.
Powyższy opis jest tylko poglądowy, wolontariusze różnego rodzaju przechodzą przeszkolenia, mają obowiązki oraz muszą przestrzegać zasad takich jak GDPR, oraz być neutralni religijnie i kulturowo, zdarza się, że natrafiają oni na bardzo różne zachowania nie zawsze przyjemne.
Rozmawialiśmy z Polką mieszkającą w Nuneaton, która została takim wolontariuszem. Jest ona wolontariuszem telefonicznym, czyli przeprowadza ona tylko rozmowy. Rozmowa przez aplikację chroni numer telefonu wolontariusza. Kiedy wolontariusz oddzwania (już nie przez aplikację, a przez sieć) przed połączeniem z osobą, do której dzwoni, używa wcześniej kodu 141, aby wyłączyć identyfikację numeru.
Jak mówi nasza rozmówczyni, obecnie w naszym regionie nie ma bardzo dużo rozmów i sytuacja jest względnie spokojna, w przeciwieństwie do Londynu.
Kierowcy wolontariusze odpowiedzialni się za pomoc transportową, głównie są to lekarstwa oraz żywność, czasami w zależności od sytuacji zadania mogą być specjalne. Muszą oni przestrzegać także zwiększonych obostrzeń i reguł higieny, a także bezpieczeństwa w zależności od przeznaczonego im zadania. Muszą to być osoby poniżej 70 roku życia, zdrowe o dobrej kondycji, nie mogą to być kobiety w ciąży. Dokładne procedury, jakich musi przestrzegać wolontariusz kierowca, można przeczytać w dokumencie pdf pod tym linkiem Getting_started_as_a_NHS_Transport_Volunteer.pdf
Wszyscy wolontariusze są zarejestrowani. Muszą oni przestrzegać GDPR, a także odpowiedzialnie podchodzić do pomocy jaką wykonują.
Jak widać, organizacja wolontariuszy przyniosła bardzo dobry odzew, dzięki Internetowi i nowoczesnym systemom komunikacji, pozwala ona na szybkie zmobilizowanie, przeszkolenie i wdrożenie wielkiej ilości ludzi do bezpiecznej i skutecznej pomocy społeczeństwu w wymagających sytuacjach. Skutecznie odbarczają oni wykwalifikowaną służbę zdrowia i pozwalają na sprawne zarządzenie sytuacją kryzysową.
Komentarze