4 lis 2014
6593
Dodany przez
Sprzedawcy jedzenia będą musieli informować klientów o alergenach
Przedsiębiorstwa serwujące jedzenie na terenie UK od grudnia będą zobowiązane dostarczyć swoim klientom szczegółowe informacje o popularnych alergenach znajdujących się w posiłkach.
13 grudnia w UK w życie wchodzi nowe prawo nazwane Food Information Regulations, które zobowiązuje przedsiębiorców sprzedających niezapakowane lub nieopisane jedzenie do poinformowania swoich klientów o znajdujących się w nim alergenach.
Zasady te będą obowiązywać wszystkich przedsiębiorców, także tych oferujących jedzenie na wynos, restauracje, hotele, bary, puby, kawiarnie oraz firmy kateringowe przygotowujące jedzenie na wesela czy do stołówek. Nowe regulacje obowiązywać będą także przy sprzedaży online i dostawie jedzenia.
Wśród 14 alergenów znajdujących się na liście tych, o których muszą zostać poinformowani klienci znajdują się: seler, gluten, skorupiaki, jajka, ryby, łubin, mleko, mięczaki, mięso, orzechy, dwutlenek siarki, soja, musztarda i ziarno sezamu.
Informacje o alergenach mają być podane konsumentom w dowolny odpowiedni sposób np. podając informację w menu, na tablicy, czy umieszczając znak informujący klientów, że taką wiedzą dysponują pracownicy sklepu. Ważne jest by informacja była łatwo dostępna, widoczna i zrozumiała dla klientów. Pracownicy informujący o alergenach powinni zostać odpowiednio przeszkoleni by móc udzielić poprawnych informacji.
Firmy oferujące dania na wynos będą musiały udzielać informacji o alergenach przez telefon podczas przyjmowania zamówienia. Dania dostarczane do klienta również powinny zawierać informację o alergenach np. na dołączonych do opakowań naklejkach.
Na stronach internetowych oferujących jedzenie również mają znaleźć się informacje o alergenach. Firmy, które nie dostosują się do nowych regulacji mogą zostać postawione w stan oskarżenia.
Informacje dostępne są także na stronie The Food Standards Agency (FSA www.food.gov.uk/allergen-resources
Źródło: Leicester City Council
Zasady te będą obowiązywać wszystkich przedsiębiorców, także tych oferujących jedzenie na wynos, restauracje, hotele, bary, puby, kawiarnie oraz firmy kateringowe przygotowujące jedzenie na wesela czy do stołówek. Nowe regulacje obowiązywać będą także przy sprzedaży online i dostawie jedzenia.
Wśród 14 alergenów znajdujących się na liście tych, o których muszą zostać poinformowani klienci znajdują się: seler, gluten, skorupiaki, jajka, ryby, łubin, mleko, mięczaki, mięso, orzechy, dwutlenek siarki, soja, musztarda i ziarno sezamu.
Informacje o alergenach mają być podane konsumentom w dowolny odpowiedni sposób np. podając informację w menu, na tablicy, czy umieszczając znak informujący klientów, że taką wiedzą dysponują pracownicy sklepu. Ważne jest by informacja była łatwo dostępna, widoczna i zrozumiała dla klientów. Pracownicy informujący o alergenach powinni zostać odpowiednio przeszkoleni by móc udzielić poprawnych informacji.
Firmy oferujące dania na wynos będą musiały udzielać informacji o alergenach przez telefon podczas przyjmowania zamówienia. Dania dostarczane do klienta również powinny zawierać informację o alergenach np. na dołączonych do opakowań naklejkach.
Na stronach internetowych oferujących jedzenie również mają znaleźć się informacje o alergenach. Firmy, które nie dostosują się do nowych regulacji mogą zostać postawione w stan oskarżenia.
Informacje dostępne są także na stronie The Food Standards Agency (FSA www.food.gov.uk/allergen-resources
Źródło: Leicester City Council
Komentarze